Jaaroverzicht 2018 van bol.com

3 min.
10 januari 2019

We kijken terug op een mooi jaar vol innovaties. Bekijk hieronder het jaaroverzicht van 2018:

Januari

Kobo Plus bereikt na één jaar een aanbod van ruim 200.000 titels en 125.000 lezers.

Februari

Hoewel twee derde van de Nederlandse koppels geen intentie heeft zijn of haar partner te verrassen, stijgen de online Valentijnsdag-aankopen ieder jaar en geven we per cadeau meer uit. Wellicht zijn we toch wat romantischer dan we willen toegeven. Daarom hadden wij de oplossing om te helpen bij het perfecte valentijnsgeschenk: cupido de virtuele cadeau-assistent.

Maart

Bol.com is door publiek en de vakjury van de Shopping Awards verkozen tot ‘Beste Winkel van Nederland 2018’.

April Lancering Innovation Center for Artificial Intelligence

In april is het Innovation Center for Artificial Intelligence gelanceerd. Dit is een nationaal initiatief tussen wetenschap en het bedrijfsleven op het gebied van kunstmatige intelligentie. Het eerste lab binnen ICAI is een samenwerking met Ahold Delhaize en bol.com.

Mei

Bol.com helpt klanten in hun keuzeproces door duurzaamheidskenmerken, zoals Max Havelaar, Fairtrade NL en Global Organic Textile Standard (GOTS),  te koppelen aan de artikelen in onze winkel. Dit gebeurt nog niet op grote schaal omdat er nog een overkoepelende digitale database van duurzame keurmerken voor webwinkels mist. Daar willen we graag verandering in brengen.

Bol.com roept de e-commercebranche, producenten en aanbieders van keurmerken op om de handen ineen te slaan voor de digitalisering van duurzame keurmerken. Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal en brancheorganisatie Thuiswinkel.org ondersteunen de oproep.

Juni

In juni lanceerden we onze nieuwe banensite en vond de tweede editie van Spaces Summit plaats, de conferentie voor én door software engineers bij bol.com. We wonnen we twee prijzen bij de Best Social Awards in de categorieën beste Webcare en beste Merk.

Juli

Begin 2016 startten wij met de bouw van ons eerste eigen fulfilment center in Waalwijk. In juli maakten we bekend dat we ons fulfilment center gaan uitbreiden, dit is nodig voor onze klanten én zakelijke partners.

In juli lanceerde Google de Nederlandse Google Assistent en bol.com was vanaf toen beschikbaar via Google Assistent. Door ‘praat met bol.com’ te zeggen via Google Assistent helpen wij je bij de zoektocht naar een mooi cadeau.

Augustus

Voor Nederlandse klanten die Select afnemen, bieden we een exclusieve service aan: Retour Ophalen. Bol.com haalt de retouren voor deze klanten op aan huis. Daarnaast is het voor alle klanten die Select afnemen mogelijk om hun bestelling gratis te laten bezorgen.

September

Artikelen binnen twee uur na bestelling in huis en ook nog eens duurzaam bezorgd? Voor Amsterdammers is dit vanaf september realiteit. Per elektrische bakfiets worden duizenden populaire artikelen uit het bol.com-assortiment binnen twee uur afgeleverd bij de klant.

Oktober

Bol.com’ers steken weer de handen uit de mouwen tijdens de tweede editie van Impact Dag. Dit jaar mochten wij, met honderden bol.com’ers samen, weer ons steentje bijdragen. Onder andere door kinderen te leren programmeren en door mensen met een beperking een leuke dag te bezorgen.

November

Ook dit jaar was Black Friday de drukste dag van het jaar en is deze maand de 1500ste bol.com’er toegevoegd aan het bol.com-team.

December

We willen consumenten helpen de online zoektocht naar artikelen die geproduceerd zijn met aandacht voor mens, milieu en dier. Daarom starten we, met een aantal ketenpartijen uit de retail en aanbieders vanuit keurmerken, een pilot waarbij artikelgegevens over duurzame keurmerken worden uitgewisseld via één centrale database.

Samen met 1.500 bol.com’ers werken we keihard om het elke dag beter te doen. Wil jij daar ook aan bijdragen?